Support, FAQ en terugbetalingsbeleid

Veelgestelde vragen

    • Wat is KlaarDocs?

      KlaarDocs is een online platform waarop ondernemers zonder enige juridische voorkennis officiële documenten kunnen aanmaken. Aan de hand van een laagdrempelige vragenlijst personaliseert de tool uiteenlopende documenten.

    • Is KlaarDocs een advocatenkantoor?

      Neen, we zijn een platform eigendom van KLAAR incasso. Alle KlaarDocs-documenten zijn WEL samengesteld door ervaren advocaten.

    • Kan ik de templates van KlaarDocs vertrouwen?

      Alle KlaarDocs-documenten zijn samengesteld door ervaren advocaten. Alle documenten zijn beoordeeld door verschillende advocaten, wat betekend dat je de expertise van een handvol advocaten krijgt tegen slechts een fractie van hun uurtarief.

      Jouw document klopt dus tot in de puntjes, zowel op juridisch als op bedrijfseconomisch vlak.

      Ons systeem is steeds up-todate volgens de laatste Belgische wetgeving. Zo ben jij er zeker van dat eventuele recente wetswijzigingen al in jouw document verwerkt zitten.

    • Wie heeft de templates opgemaakt?

      Alle KlaarDocs-documenten zijn samengesteld door ervaren advocaten.

    • Hoe kan ik contact opnemen in geval van vragen, problemen?

      Contacteer ons voor support via telefoon 012/692.692, via email roos@klaardocs.be.Via chat of WhatsApp 0473/44.67.24

    • Hoe maak ik een account aan op?

      Maak gratis je account aan via REGISTREREN

    • Ik heb problemen met inloggen op mijn account.

      Heb je al een KLAAR docs account? Dan kan je een nieuw wachtwoord instellen via Wachtwoord vergeten?

    • Help! Ik heb geprobeerd mijn paswoord te resetten, maar ik ontvang geen e-mail.

      Kan je de e-mail ook niet terugvinden bij je ongewenste e-mails? Neem dan contact met ons op roos@klaardocs.be

    • Hoe werkt KlaarDocs?

      Kies je document.
      1/ Beantwoord enkele eenvoudige vragen (geen juridische voorkennis nodig)
      2/ Controleer je antwoorden
      3/ Login of maak een account aan
      4/ Betaal je document en download het onmiddellijk in Word

    • Wat kost KlaarDocs?

      Elk document heeft een afzonderlijke prijs. Van €0,00 tot €89,00 excl. BTW.
      Heb je meerdere documenten nodig? Dan is een abonnementsformule wellicht interessanter voor jou. Hiermee bespaar je namelijk minstens 50% op de afzonderlijke documentprijs.

    • Ontvang ik korting bij aankoop van meerdere templates?

      Heb je meerdere documenten nodig? Dan is een abonnementsformule wellicht interessanter voor jou. Hiermee bespaar je namelijk minstens 50% op de afzonderlijke documentprijs.

    • Hoe kan ik een aangekochte template opnieuw downloaden?

      Je aangekochte documenten blijven beschikbaar in je dashboard.

    • Zijn aanpassingen mogelijk?

      Uiteraard! Door nadat je het document hebt afgerond op 'document wijzigen' klikken via het dashboard. Je kan dan de vragen nog een keer doorlopen en andere keuzes maken. Wanneer je een specifieke clausule wil toevoegen die niet in de vragen voorkomt, kun je ervoor kiezen om het Word document te downloaden. Je kunt dan in het Word document alle aanpassingen doorvoeren die je wilt.

      Let wel op!
      Het document is opgesteld op basis van jouw antwoorden op de gestelde vragen. Je moet zelf controleren of het document geschikt is voor jouw situatie. Dat geldt in het bijzonder wanneer je in dit document zelf wijzigingen aanbrengt.

    • Kan ik mijn document controleren voordat ik betaal?

      Nadat je alle vragen hebt ingevuld, kan je de keuzes en gegevens controleren en indien nodig wijzigen. Na aankoop kan je het opgemaakt document nog steeds wijzigen.

      Wanneer je een specifieke clausule wil toevoegen die niet in de vragen voorkomt, kun je ervoor kiezen om het Word document te downloaden. Je kunt dan in het Word document alle aanpassingen doorvoeren die je wilt.
      Is het document niet wat je verwachtte? Bekijk dan ons terugbetalingsbeleid hieronder.

    • Hoe kan ik betalen?

      Betalen kan via onze betaalprovider Mollie. We accepteren Bancontact, Ideal, Maestro, KBC, Belfius en Sepa domiciliëring voor abonnementen.

    • Ontvang ik een factuur?

      Je ontvangt onmiddellijk na aankoop je factuur per e-mail. Je kan facturen ook steeds raadplegen via je dashboard - mijn account - Alle facturen overzicht.

    • Hoe werkt een jaarabonnement?

      Je krijgt 250 / 500 credits die je kunt gebruiken om documenten mee te genereren. Daarnaast houden we je op de hoogte van wetswijzigingen. Wanneer deze van toepassing zijn op één van de door jou gemaakte documenten geven we je een nieuwe versie en vertellen we je wat je moet doen om aan wet en regelgeving te voldoen.
      Credits worden pas afgeschreven nadat je jouw document gecontroleerd hebt en op de knop ‘Koop document’ gedrukt hebt.

    • Hoeveel credits bevat een jaarabonnement?

      Voor €149,00 ontvang je 250 credits per jaar.
      Voor het pro abonnement van €249,00 ontvang je 500 credits per jaar.

    • Hoe lang zijn credits geldig?

      Je hebt 24 maanden de tijd om credits te gebruiken.

    • Wat weet ik wanneer mijn credits op zijn?

      In je dashboard onder ‘mijn account’ krijg je een overzicht van je credits en aangekochte documenten.

    • Wat is een pluspakket?

      Pluspakketten bevatten extra credits voor bij je abonnement die je in kunt zetten voor maatwerk en het kopen van documenten wanneer je credits op zijn.

    • Wat is de 100% tevredenheidsgarantie?

      Wij staan achter onze documenten en professionele bijdragen aan jouw succes.

      Wij zijn ook klant van online bedrijven, dus hebben we een terugbetalingsbeleid opgesteld dat eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen is. Voor alle documenten verkocht door KlaarDocs.

      Onze 14-dagen niet tevreden / geld terug garantie betekent dat als je niet tevreden bent, om welke reden dan ook, wij met jou samenwerken om ervoor te zorgen dat je tevreden bent, zelfs als dat een volledige terugbetaling betekent.

      Als blijkt dat je ons document gebruikt nadat het verzoek om terugbetaling is ingewilligd, wordt je gefactureerd voor de volledige prijs die eerder voor je product is betaald en zal er geen verdere terugbetaling worden gedaan. Deze factuur moet worden betaald binnen 14 dagen na de datum waarop deze is verzonden, en als de factuur na deze periode onbetaald blijft, behouden wij ons het recht voor om de aan ons verschuldigde bedragen met alle mogelijke rechtsmiddelen te verkrijgen, inclusief incasso.

      Wij behouden ons het recht voor om op elk moment in de toekomst, anoniem te controleren of je enig deel van ons document gebruikt in strijd met de voorwaarden van dit restitutieverzoek.
      Door middel van het terug zendingsverzoek ga je hiermee akkoord.

    • Hoe vraag ik een terugbetaling aan?

      Bezorg ons per e-mail het volgende:
      - naam
      - telefoonnummer
      - WAAROM je een terugbetaling aanvraagt; zo gedetailleerd en duidelijk mogelijk
      - het document in Word dat je wil terug zenden

    • Hoe lang duurt het alvorens ik mijn terugbetaling ontvang?

      We zorgen samen voor een oplossing zodat jij tevreden bent. Indien een volledige terugbetaling wordt goedgekeurd, ontvang jij die betaling en creditnota binnen de 7 à 10 dagen.

    • Hoe worden de templates afgeleverd?

      De templates kunnen onmiddellijk gedownload worden in Word.

    • Moet ik een papieren overeenkomst sturen naar mijn klant of opdrachtgever?

      Neen, en we raden het ook niet aan. Elektronisch ondertekenen [e-signing] is veel handiger en veiliger voor je klanten en laat hen zien dat je rekening houdt met hun kostbaarste bezit: hun tijd.

    • Wat als mijn klant of opdrachtgever vragen heeft over de template?

      Je kan bij ons terecht voor gratis eerstelijnsadvies. Bel ons op voor een oriënterend gesprek of een eerste juridisch advies. Al onze gesprekken zijn vertrouwelijk en kosteloos. Blijf dus niet met je juridische vragen zitten, maar laat je informeren door een expert.
      Tegen betaling zijn (digitale) consultaties door een advocaat ook mogelijk.

    • Kan ik mijn template doorgeven aan mijn vrienden of klanten?

      Neen, alle templates worden op maat gegenereerd door de documentenbouwer door middel van jouw specifieke antwoorden. Jouw onderneming en werkwijze is niet dezelfde als deze van je klant/vriend. Het is ook tegen onze voorwaarden.
      Bovendien is het onze missie om juridische documenten, betaalbaar, voordelig en gemakkelijk te maken voor elke Belgische ondernemer/onderneming.

    • Ik wil mijn branding toevoegen aan mijn template, is dat mogelijk?

      Je kan in het Word document zeker je logo en gegevens toevoegen. Of de tekst vanuit het Word document kopiëren en toevoegen in jouw huisstijl.

    • Wat zijn algemene voorwaarden?

      De algemene voorwaarden voor verkoop van diensten en/of producten zijn voorwaarden waaronder je meestal meerdere overeenkomsten aangaat. Ze zorgen ervoor dat elke overeenkomst een goede afloop kent.

      In je algemene voorwaarden maak je afspraken over:
      - de betalingstermijn
      - je aansprakelijkheid
      - de geldigheidsduur van je offerte of overeenkomst
      - betalings- voorwaarden, nalatigheidsintresten en schadebeding
      - termijn voor klachten
      - bevoegde rechtbank en toepasselijk recht

      - …

    • Zijn de algemene voorwaarden en privacy verklaring GDPR conform?

      Onze algemene voorwaarden zijn GDPR conform en bevatten ook artikelen betreft privacy

    • Wat is GDPR?

      De General Data Protection Regulation (GDPR) of de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is een geheel van regels om de persoonlijke gegevens van Europese burgers beter te beschermen. De wetgeving werd eind april 2016 goedgekeurd, en bestaat uit twee delen: de Regulation, die van toepassing is op de bedrijfswereld, en de Directive, voor overheidsdiensten zoals politie en justitie. Beiden treden ze op 25 mei 2018 officieel in werking.
      Wat gebeurt er als de GDPR niet wordt nageleefd? Bedrijven die aan de GDPR verzuimen, kunnen zware repercussies verwachten. Zo wordt er in de GDPR gewag gemaakt van verschillende boetes. Wanneer de verzamelde data niet correct wordt beheerd, een serieus data lek niet wordt gemeld of het bedrijf geen risico-assessment houdt, kan de boete oplopen tot 2 procent van de jaarlijkse omzet. Voor ernstige misstappen kan dat bedrag stijgen tot maar liefst 4 procent van de omzet, met een maximum van 20 miljoen euro.

      GDPR is van toepassing voor elke KMO welke persoonsgegevens bezit.

      GDPR draaien rond 4 pijlers:

      -Transparantie: bedrijven moeten burgers informeren over hoe de data wordt verzameld en verwerkt, en dat op een begrijpelijke manier.
      - Data-overdracht: burgers zullen hun gegevens kunnen overdragen van de ene dienstverlener naar de andere, bijvoorbeeld om van telecomoperator te wisselen.
      - Recht om vergeten te worden: bedrijven moeten persoonsgegevens kunnen wissen als de persoon in kwestie daarom vraagt, en als er geen geldig tegenargument gegeven kan worden – ook als de data inmiddels gedeeld is met derde partijen.
      - Meldplicht bij datalekken: bedrijven zijn verplicht een datalek te melden binnen de 72 uur, tenzij kan worden aangetoond dat het lek geen gevaar is voor de verzamelde persoonsgegevens.

    • Wat is een privacy verklaring?

      Door de GDPR zijn alle bedrijven die persoonsgegevens verwerken verplicht om mensen te informeren over hun privacybeleid. Dat doe je aan de hand van een privacyverklaring.

      Door een privacyverklaring op te stellen geniet je van twee grote voordelen:
      - Boetes vermijden
      - Vertrouwen winnen

    • Wat is een verwerkingsovereenkomst?

      Wanneer je persoonsgegevens laat verwerken door een externe partij (‘de verwerker’) heb je een verwerkersovereenkomst nodig. Het is erg waarschijnlijk dat jouw bedrijf bepaalde persoonsgegevens door een derde laat verwerken. Denk maar aan een sociaal secretariaat dat jouw loonsadministratie doet. Of een hosting provider die jouw website host.

      In een verwerkersovereenkomst worden verschillende afspraken vastgelegd, waaronder:
      - het doel van de verwerking
      - aansprakelijkheid
      - geheimhouding
      - subverwerkers

    • Wie is verwerker of wie is verantwoordelijke
      - De verwerkingsverantwoordelijke is diegene die doelstellingen en middelen van de verwerking bepaalt. De verwerkingsverantwoordelijke bepaalt over het algemeen wat er met de persoonsgegevens gebeurt, welke soorten persoonsgegevens worden verzameld en voor welk doel deze worden gebruikt. Een voorbeeld van een verwerkingsverantwoordelijke is een werkgever, bedrijf dat diensten/producten verkoopt via een webshop, groothandel, ...
      - Een verwerker is een natuurlijke persoon of een rechtspersoon die ten behoeve van de verwerkingsverantwoordelijke persoonsgegevens verwerkt. Een verwerker ontvangt van een andere partij over hoe je met de persoonsgegevens moet omgaan, maakt geen beslissingen over welke soorten persoonsgegevens worden verzameld. En maakt geen beslissingen over hoe en voor welk doel de persoonsgegevens worden gebruikt. Een voorbeeld van zo'n verwerker is een aanbieder van cloudopslag, hostingbedrijf, loonsecretariaat, bewakingsfirma, ...
      - Je kan ook beide zijn... In dit geval zal je waarschijnlijk verwerker en verantwoordelijke zijn over twee verschillende sets persoonsgegevens of twee verschillende sets van verwerkingen. Een hostingbedrijf (duidelijk een verwerker ten aanzien van de persoonsgegevens die zijn klanten op hun websites laten hosten) heeft ook een eigen klantenadministratie, waarin persoonsgegevens zijn opgenomen. Ten aanzien van die gegevens en de verwerking daarvan, is het hostingbedrijf de verantwoordelijke.

    • Wat is een verwerkingsregister?

      De General Data Protection Regulation (GDPR) verplicht in verschillende gevallen om een verwerkingsregister bij te houden. Het aanmaken ervan is daarbij slechts de eerste stap. Telkens wanneer er in je organisatie nieuwe processen bijkomen of wanneer je bestaande processen wijzigt, moet je het register meteen aanpassen.

      In zo’n verwerkingsregister noteer je onder meer:
      - welk soort g…

    • Wat is een verwerkingsregister?

      De General Data Protection Regulation (GDPR) verplicht in verschillende gevallen om een verwerkingsregister bij te houden. Het aanmaken ervan is daarbij slechts de eerste stap. Telkens wanneer er in je organisatie nieuwe processen bijkomen of wanneer je bestaande processen wijzigt, moet je het register meteen aanpassen.

      In zo’n verwerkingsregister noteer je onder meer:
      - welk soort g…

    • Wat is een verwerkingsregister?

      De General Data Protection Regulation (GDPR) verplicht in verschillende gevallen om een verwerkingsregister bij te houden. Het aanmaken ervan is daarbij slechts de eerste stap. Telkens wanneer er in je organisatie nieuwe processen bijkomen of wanneer je bestaande processen wijzigt, moet je het register meteen aanpassen.

      In zo’n verwerkingsregister noteer je onder meer:
      - welk soort g…

    • Wat is een verwerkingsregister?

      De General Data Protection Regulation (GDPR) verplicht in verschillende gevallen om een verwerkingsregister bij te houden. Het aanmaken ervan is daarbij slechts de eerste stap. Telkens wanneer er in je organisatie nieuwe processen bijkomen of wanneer je bestaande processen wijzigt, moet je het register meteen aanpassen.

      In zo’n verwerkingsregister noteer je onder meer:
      - welk soort gegevens je voor welke doeleinden verwerkt
      - of je de gegevens aan andere partijen doorgeeft
      - hoelang je de gegevens bewaart
      - hoe je de gegevens beveiligt

      Het grote voordeel van een verwerkingsregister ? Enerzijds voldoe je natuurlijk aan de vereisten van de GDPR. Anderzijds draagt een verwerkingsregister bij aan de structuur van jouw organisatie. Wanneer betrokkenen hun recht op inzage gebruiken, kan je dankzij het register de opgevraagde informatie snel aanleveren.

    • Heb ik een freelance-overeenkomst, onderaannemingsovereenkomst, dienstverlening-overeenkomst nodig?

      Bij elke soort van overeenkomst zorg je er best voor dat alles op papier staat. Dat terwijl een mondelinge afspraak in principe ook als bindend contract geldt. Er zijn twee belangrijke redenen om een schriftelijk overeenkomst op te stellen.

      1. Problemen vermijden: In een schriftelijk contract leg je de rechten en plichten van alle partijen vast. Ontstaat er tijdens of na de samenwerking een discussie? Dan helpt een schriftelijk overeenkomst je beschermen tegen misbruik of andere problemen.

      2. Duidelijkheid: In je overeenkomst beschrijf je antwoorden op allerlei vragen die mogelijks de kop opsteken. Wat zijn de verschillende partijen elkaar verschuldigd? Wat als een van de partijen zich niet aan de gemaakte afspraken houdt? Hoe kunnen we indien nodig de samenwerking beëindigen?

      Goede afspraken maken goede vrienden toch?

Hoe het werkt

Wil je graag alle stappen van onze documentenbouwer eens overlopen, bekijk dan onderstaand filmpje even. Zo kan je daarna zelf aan de slag!

Beantwoord enkele eenvoudige vragen

Controleer je antwoorden

Download jouw gepersonaliseerd
juridisch document